Search dengan MyLook - Anda dibayar?



Anda pernah dengar tentang MyLook? Ramai blogger yang biasa menjana pendapatan melalui internet telahpun menggunakan MyLook. MyLook ialah sebuah enjin carian yang baru wujud pada tahun 2010 ini. Apakah kelainan MyLook berbanding enjin carian lain seperti Google, Yahoo dan lain-lain?

MyLook ialah sebuah enjin carian yang membayar mereka yang menggunakannya. Untuk setiap carian yang pengguna lakukan melalui MyLook, pengguna tersebut akan diberi 1 syer yang bernilai $0.22. Setiap hari, MyLook akan memberi maksimum 5 syer kepada pengguna yang menggunakannya untuk 5 carian terawal.

Berikut adalah sedikit soalan-soalan yang biasa ditanya (FAQ) tentang MyLook.

Apakah MyLook?

MyLook adalah sebuah perkhidmatan carian internet yang memberikan penghargaan kepada penggunanya dengan cara mengembalikan hasil dari bayaran iklan (dalam bentuk syer)yang diletakkan di enjin carian tersebut.

Adakah syer tersebut syer yang sebenarnya?

Tidak. Syer tersebut bukanlah syer berdaftar dalam sistem kewangan. Walaupun begitu, pengguna akan dibayar melalui syer tersebut.

Bagaimana saya boleh mendapatkan syer?

Melakukan carian di MyLook.com. Daftar akaun dengan emel andap, log in dan lakukan carian dan anda akan mendapat syer. Setelah anda mengumpulkan "beberapa syer*" anda akan menerima emel dari MyLook untuk maklumat pembayaran.

* Tidak dinyatakan berapa jumlah syer terkumpul sebelum bayaran boleh dibuat.

Berapa banyak syer yang boleh saya dapatkan?

Anda mendapatkan 1 syer bagi setiap carian yang anda lakukan, dengan jumlah maksimum 5 syer sehari. Anda boleh melakukan lebih dari 5 carian, tetapi anda hanya boleh mendapatkan 5 syer pada setiap hari. Namun begitu, anda boleh mendapatkan lebih dari 5 syer sehari dengan cara anda memperkenalkan kepada rakan anda untuk menggunakan MyLook.



Jadi, apa yang anda tunggu lagi. Jom daftar dan dapatkan syer anda. Sehari anda boleh kumpulkan minimun 5 syer yang bernilai $1.10. Kita tidak rugi apa-apa dengan mendaftar. Klik di sini untuk daftar.


Updated as on 18 April 2010 : MyLook tidak dapat diakses sejak 4 hari lalu. Mungkin jawapan bagi soalan di tajuk entri ini ialah = Siapa senang-senang nak bayar just untuk wat searching je?hehe...Apapun, jangan kecewa. Rezeki untuk kita ada di mana-mana.

2 ulasan :

  1. Ada try tengok jugak... tapi betul ke tidak tak tahu ler carian kita tu dibayar. Apa salahnya mencuba kan?

    BalasPadam

Pengikut