Sumpah Mubahalah / Sumpah Laknat

Assalamualaikum,


Lari sikit dari kebiasaannya posting saya yang lebih kepada ICT, kali ini saya terpanggil untuk kongsikan tentang keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan mengenai sumpah mubahalah yang satu ketika dulu hangat diperkatakan. Malah ketika itu ianya semacam menjadi trend. Setelah beberapa ketika ianya agak senyap, namun dalam siaran Buletin Utama TV3 tadi, ada lagi 3 individu yang ingin bersumpah mubahalah secara terbuka. 


Sama-samalah kita fikirkan iktibar dari video di bawah, bukan mengikut emosi tetapi berlandaskan ruh ilmu yang Allah turunkan kepada kita.






Baca temubual Utusan Malaysia bersama Prof. Madya Dr. Mohd. Radzi Othman di sini

7 ulasan :

  1. cikgu..saya pown xpaham dengan malaysia sekarang..
    mereka lebih suka bermain dengan sumpah laknat nie semua..
    yaallah..pelik2 zaman sekarang nie..
    dulu saiful,,nie datok2 T nie plak dah..
    bukan nak memihak kepada mana2 pihak tapi pasal membabitkan sumpah2 nie,,asa macam x syok la kita semua dengaq kan..

    BalasPadam
  2. aRe-Peak : Hmm..eloklah dihentikan permainan sumpah2 ni. Ini kes berat ni, menuduh orang berzina. Kalau nak follow hukum Islam, follow la betul2. Ni, kalau penuduh bersumpah, then yang kena tuduh pun sumpah, bila la selesai kes?

    BalasPadam
  3. Saya sangat tidak suka apabila umat Islam saling jatuh menjatuhkan,di mana nilai Islam kita...kesian kepada orang Islam yang lain turut kena tempaisnya sampai gaduh-gaduh terutama pengikut...Adoi......

    BalasPadam
  4. sumpah-sumpah kang termakan sumpah baru tau..

    BalasPadam
  5. agak kelakar ending video nih... hehe

    BalasPadam
  6. x takut ke termakan sumpah...mak sy kate effectnya bukan sehari due...lame2 makan diri...nauzubillah...

    BalasPadam
  7. Aida Omar & s h e e :
    Betul tu..moga2 kita sentiasa tergolong dalam kalangan org2 yang takutkan azab Allah.

    BalasPadam

Pengikut